top of page
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

egyéni, vagy csoportos mediációs, valamint mentálhigiénés szolgáltatások Kliens által történő igénybevételéhez

1. A szolgáltatás nyújtója

Rihay Szabolcs, 8111 Seregélyes, Öreghegy út 6., adószám: 57681379-1-27, a továbbiakban mint Szolgáltató.

A Szolgáltató, mint a szolgáltatást személyesen nyújtó személy kijelenti, hogy a tevékenységét szabályosan bejelentett egyéni vállalkozóként végzi, és rendelkezik a szolgáltatás nyújtásához szükséges szakképzettséggel (mentálhigiénés lelkigondozó).

2. A szolgáltatás tárgya

Kliens számára online mentálhigiénés segítő beszélgetés szolgáltatás nyújtása.

 

3. Általános alapelvek a szolgáltatások nyújtásával összefüggésben.

A szolgáltatás nyújtás alapját a felek közötti beszélgetések adják. Kooperációjuk kölcsönösen együttműködő és bizalmon alapul. A Szolgáltató az általa alkalmazott módszereket, működési mechanizmusukat és azok kockázatát, ill. lehetséges eredményét a folyamat minden fázisában a Kliens felé nyíltan kezeli.

A mentálhigiénés támogatás egy szabad akaraton alapuló, aktív és felelős folyamat, amelynek célja, hogy a Kliens meghatározott célok elérésében támogassa többek között azáltal, hogy az ügyfél a lehető legtöbbet hozza ki önmagából, így életét egyre hitelesebben, önazonosabban alakíthassa, és egyre inkább saját értékrendjével és világképével azonos életet és környezetet alakíthasson ki. 

A folyamat során a Szolgáltató a Kliens előrehaladásának, részeredményeinek folyamatát kíséri, a változásokat kérdéseivel beindítja, a haladást nyomon követi, de a tényleges változtatást a Kliens viszi végbe. A Szolgáltató konkrét eredmények eléréséért nem vállal felelősséget.

A szolgáltatás akkor lesz eredményes, ha a Kliens nyitott és felkészült arra, hogy saját értékrendjét kritikusan szemlélje, saját helyzetével objektíven foglalkozzon és a Szolgáltató munkamódszereit elfogadja. 

 

4. Személyes adatok védelme, a Szolgáltató felelőssége

 

A szolgáltatás természetéből adódóan a Kliens a mentálhigiénés segítő folyamatban olyan információkat oszthat meg a Szolgáltatóval, amelyek a személyes adatok különleges kategóriájába tartozhatnak. 

A szolgáltatás befejezésével, több alkalommal történő szolgáltatás nyújtás esetén az utolsó egyeztetett szolgáltatás időpontja után – a számlázási adatok kivételével - a Szolgáltató a bármilyen formában birtokába kerülő valamennyi személyes adatot törli, kivéve, ha a személyes adatok megőrzését a Kliens kifejezetten kéri. A Szolgáltató a számlázással kapcsolatos adatokat a számviteli törvény alapján a szolgáltatás teljesítésétől számított 8 évig őrzi meg.

A Szolgáltató kötelezi magát, hogy a rendelkezésére bocsátott információt csak és kizárólag a szolgáltatás nyújtása céljából használja fel, és kötelezettséget vállal arra, hogy saját jegyzeteit és a számára átadott írásos anyagokat úgy őrzi meg, hogy az harmadik személyek számára nem hozzáférhető. A szolgáltatás befejezését követő egy év elteltével a papír alapú, vagy elektronikusan tárolt információkat rendszereiből véglegesen törli, és megsemmisíti, kivéve, ha a Kliens a tárolt információk megőrzését kifejezetten kéri. 

Kliens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások nem tartoznak sem a gyógyítás, sem más egészségügyi terápia körébe. 

Amennyiben Szolgáltató úgy érzékeli, hogy saját tudása, képességei vagy helyzete már nem teszik lehetővé, hogy a Klienssel egyeztetett célon dolgozzon, úgy kötelezi magát, hogy egy alkalmas szakemberhez irányítja tovább a Klienst.

 

5. A jelen ÁSZF elfogadásával

5.1 a Kliens tudomásul veszi, hogy a mentálhigiénés segítő folyamat ideje alatt teljes mértékben felelős saját testi és lelki egészségéért. Ennek megítélése nem a Szolgáltató feladata.

5.2 a Kliens nyilatkozik, hogy tudatmódosító szereket nem használ, tudomása szerint pszichésen és mentálisan egészséges, továbbá kijelenti, hogy semmiféle terápiás kezelés alatt nem áll. Ha ezekben változás áll be, haladéktalanul értesíti Szolgáltatót.

5.3 A Kliens nyilatkozik, hogy tudomása van az alábbiakról:

A Szolgáltató nem orvos és nem pszichoterapeuta, az általa nyújtott szolgáltatások pedig különösen nem minősülnek a) az orvosi gyakorlat, b) az egészségügyi szakképesítéshez kötött pszichoterápiás gyakorlat vagy c) a nem-konvencionális gyógyító és természetgyógyászati eljárások körébe tartozó tevékenységnek, a Szolgáltató nem gyógyít és nem diagnosztizál. 

6. A szolgáltatás igénybevétele

 

A szolgáltatás megkezdésének időpontját és a kapcsolatfelvétel módját (amely elsősorban ZOOM, Messenger, Google Meet alkalmazás) a Kliens és a Szolgáltató előzetesen egyezteti. Egyeztetett időpont az, amelyet mindkét fél kölcsönösen elfogad.

A szolgáltatás megkezdése előtt Kliensnek az ÁSZF elektronikus felületén vagy elektronikus üzenet formájában a jelen Általános Szerződési Feltételek ismeretét és elfogadását vissza kell igazolnia.

 

7.Szolgáltatás díja és fizetési feltételek: 

Egyéni mentálhigiénés segítség díja: 50 EUR/fő/50p

 

 

A szolgáltatást (mentálhigiénés segítő beszélgetés) követően a Kliens elküldi a Szolgáltató számára a számla kiállításához szükséges adatokat: név, pontos cím, (cég esetén adószám), email cím. A Szolgáltató a mentálhigiénés segítő beszélgetés napjával, mint teljesítési időponttal kibocsátja az általános forgalmi adóról szóló, többször módosított 2007. évi CXXVII. törvény rendelkezéseinek mindenben megfelelő számláját és elektronikusan továbbítja azt a Kliens részére.

A számla kiegyenlítésének módja minden esetben átutalás.

 

8. Lemondási feltételek:

Egyeztetett mentálhigiénés segítség lemondása az alábbi feltételek mellett történhet: 

  • a Kliens a mentálhigiénés segítő beszélgetést az egyeztetett időpont előtt legalább 12 órával díjfizetési kötelezettség nélkül lemondhatja; 

  • 12 órán belüli lemondás vagy a mentálhigiénés segítő beszélgetés – a Kliens érdekkörében való - elmaradása esetén a Kliens a szolgáltatási díj 50%-nak megfelelő rendelkezésre állási díjat fizet. 

 

9. Panaszkezelés

  • Kliens és Szolgáltató kötelezettséget vállalnak arra, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos vitáikat igyekeznek békés úton rendezni.

  • Amennyiben Kliens a szolgáltatás teljesítését nem kívánja elfogadni, akkor ezt írásban köteles bejelenteni a panasz pontos megjelölésével, és azzal a megjegyzéssel, hogy a Szolgáltató által kibocsátott számla összegének mely hányadát kívánja elfogadni. 

  • A Kliens a szolgáltatással kapcsolatos panaszt postai úton a Szolgáltató székhelyére, vagy elektronikus úton a szrihay.mental@gmail.com emailcímre küldött levélben tehet. A panaszügyintézés helye – amennyiben a felek máshogyan nem egyeznek meg, a Szolgáltató székhelye.

  • Megegyezés hiányában Kliens jogosult a fogyasztóvédelmi törvény 18. §-a szerint az ügyben a lakóhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületek elérhetőségei: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek

  • Fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat, elérhetőségei: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. rendelkezései az irányadók.

 

 

Szolgáltató

Rihay Szabolcs 

mentálhigiénés lelkigondozó


 

Seregélyes, 2024.03.20.

bottom of page